Öğrencilerinize hangi mesajları
aktarıyorsunuz?
Öğrencileriniz bu cümleyi nasıl
tamamlar: 'Öğretmenim _____ sever.' "
Geçen hafta ki pasajda dürüstlükten bahsediyordu Sura Hart. Bu hafta
da bir nevi buna yeniden dikkat çekiyor.
Tüm dürüstlük ve içtenliğimizle onları nasıl gördüğümüzü ifade etmek
aynı zamanda bir geri bildirim oluyor onlar için. Nihayetinde onların bizim
için paylaştıkları…
Dürüst bir akışta çocuklardan gelenler de biz öğretmenler
için gerçek bir geri bildirim oluveriyor.
Çocuklarla genelde ara ara yaptığım takdir, teşekkür
çemberleri bunun için inanılmaz bir alan oluyor. Takdir ve teşekkürler
sıralanırken aslında yaptıklarımızın
görüldüğü, paylaşıldığı çembere dönüşüveriyor.
Buna ek olarak bu hafta Sura Hart’ın pasajından ilham alarak
bunu çembersiz yapılabilen küçük bir
etkinliğe dönüştürdük.
“Öğretmenim……………………………… sever.”
“Arkadaşım ………………., ……………………. Sever. “
Yazılı kartları dağıttım. Benim için sevdiğimi düşündükleri
3 şeyi yazmalarını istedim. Yine sıra arkadaşlarının neyi sevdiklerini düşündüklerinden en az
3 şeyi yazmalarını istedim.
Aynı şekilde her biri için ayrı ayrı bir kartta benim
dolduracağımı söyledim.
Yazılanları okudukça hepimizin yüzüne gelen gülümseme ve
yaptıklarımız üzerine kanımızın akışını hızlandıran yüksek motivasyon.
Bu iki şeyi cebimize koyarak heyecanla ara sıra bu kartları
yapma kararı aldık.
Geri bildirimlerin önemini bir kez daha önüme koyarak bunu
sınıf dışına da yapmak için neler
yapabilirim üzerine düşüneceğim.
Bu haftaki kutlamam Şiddetsiz İletişime. :) Zor olmasına rağmen hayatımızı kolaylaştıran
bu yaşam diline. Marshall’a , Şİ’yi Türkiye’ye getiren sevgili Vivet Alevi’ye
şükran dileyerek hepinize tüm içtenlik ve dürüstlüğünüzle birbirinizi nasıl gördüğünüzü
paylaştığınız haftalar diliyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder