27 Şubat 2018 Salı

Gülesra'nın Şefkatli Eğitmen Günlüğü 14. Hafta

"İletişimimizin her noktasında, öğrencilerimizi nasıl gördüğümüzün ve onların neleri başarabileceklerine inandığımızın bilgisini aktarıyoruz.
Öğrencilerinize hangi mesajları aktarıyorsunuz?
Öğrencileriniz bu cümleyi nasıl tamamlar: 'Öğretmenim  _____ sever.' "

                     Geçen hafta ki pasajda  dürüstlükten bahsediyordu Sura Hart. Bu hafta da bir nevi buna yeniden dikkat çekiyor.  Tüm dürüstlük ve içtenliğimizle onları nasıl gördüğümüzü ifade etmek aynı zamanda bir geri bildirim oluyor onlar için. Nihayetinde onların bizim için paylaştıkları…
Dürüst bir akışta çocuklardan gelenler de biz öğretmenler için gerçek bir geri bildirim oluveriyor.
Çocuklarla genelde ara ara yaptığım takdir, teşekkür çemberleri bunun için inanılmaz bir alan oluyor. Takdir ve teşekkürler sıralanırken aslında  yaptıklarımızın görüldüğü, paylaşıldığı çembere dönüşüveriyor.

                    Buna ek olarak bu hafta Sura Hart’ın pasajından ilham alarak bunu  çembersiz yapılabilen küçük bir etkinliğe dönüştürdük.
“Öğretmenim……………………………… sever.”
“Arkadaşım ………………., ……………………. Sever. “

Yazılı kartları dağıttım. Benim için sevdiğimi düşündükleri 3 şeyi yazmalarını istedim. Yine sıra arkadaşlarının neyi sevdiklerini düşündüklerinden en az 3 şeyi yazmalarını istedim.
Aynı şekilde her biri için ayrı ayrı bir kartta benim dolduracağımı söyledim. 
         Yazılanları okudukça hepimizin yüzüne gelen gülümseme ve yaptıklarımız üzerine kanımızın akışını hızlandıran yüksek motivasyon.
         Bu iki şeyi cebimize koyarak heyecanla ara sıra bu kartları yapma kararı aldık.
Geri bildirimlerin önemini bir kez daha önüme koyarak bunu sınıf dışına da yapmak  için neler yapabilirim üzerine düşüneceğim.
           Bu haftaki kutlamam Şiddetsiz İletişime. :)  Zor olmasına rağmen hayatımızı kolaylaştıran bu yaşam diline.  Marshall’a , Şİ’yi  Türkiye’ye getiren sevgili Vivet Alevi’ye şükran dileyerek hepinize tüm içtenlik ve dürüstlüğünüzle birbirinizi nasıl gördüğünüzü paylaştığınız haftalar diliyorum.   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder