Biz Kimiz?

"Çocuğun gördüğü düştür barış." Yannis Ritsos

           Biz üç öğretmen Başka Bir Okul Mümkün Derneği’nin Öğretmen Köyü’nde çocuklarla çalışmalarımızı birbirimizle paylaşırken hayallerimizin ortaklaşan yönleri olduğunu gördük.Bu akan yollar birleşip bir nehir oluştursa bundan daha nice canlı beslenir diye düşündük ve bunun yollarını aramaya koyulduk. Köy topluluğumuzun da "barışçıl birliktelik" vizyonundan aldığımız ilhamla bazen bir zeytinin gölgesinde, bazen köyün hepimizi saran üretken havasında, bazense bulunduğumuz şehirlerde bilgisayarlarımızın başında bir araya geldik ve çalışmaya başladık. Biz katılımcı ve barışçıl öğrenme ortamları oluşturabilmek için ‘’çocukla barış’’ı odağa alan çalışmalar yapmak, araçlar geliştirmek ve paylaşmak istiyoruz. Dileriz "Çocukla Barış" hesaplarından yapacağımız paylaşımlar size de ilham olur, birlikte üretir, barışı her yerde mümkün kılmayı kolaylaştırırız.


Özge Oğuz  

 2013 yılında Çamtepe Ekolojik Yaşam Merkezi’nde katıldığım bir haftalık ekoloji konulu bir eğitim ile alternatif eğitim, kırsalda yaşam, topluluk gibi konularla ilgilenmeye başladım. 2015-2017 yılları arasında Bbom Derneği Ankara Kooperatifi tarafından kurulan Meraklı Kedi İlkokulu’nda sınıf öğretmeni olarak çalıştım. Bu süreçte Bbom Öğretmen Köyü’nün kurulmasında ve destek programlarında gönüllü olarak yer aldım. 2017 - 2019 yılları arasında Çamtepe Ekolojik Yaşam Merkezi’nde çocuklar için atölyeler hazırladım. 2019 yılında Şiddetsiz İletişim Temel Eğitim Programı’nı tamamladım. 2021 yılına kadar Başka Bir Okul Mümkün Derneği çatısı altında bulunan Ekoloji Çemberi’nin çalışmalarını koordine ederek çocuklar, öğretmenler ve ebeveynler için çeşitli materyallerin üretilmesinde ve eğitim programlarının geliştirilmesinde çalıştım. Yazarlarından biri olduğum Feminist Alfabe Etkinlik Seti’nin yaygınlaştırma sürecinde ve Çamtepe programlarının hazırlığında emek vermeye devam ediyorum. Çocukla Barış’ın hayallerini taşıyor, çocuklarla paylaşımlar yapmaya Küçükkuyu’da devam ediyorum. 

 

Özenç Kabasakal

 2012 yılında sınıf öğretmenliğinden mezun oldum, Başka Bir Okul Mümkün Derneği’nde gönüllülük yapmaya başladım. Katılımcı ve barışçıl bir öğrenme modelini hayata geçiren ilk BBOM Okulu Mutlu Keçi’nin kurulum sürecinde yer aldım. Dört yıl boyunca sınıf çemberleri, okulda birlikte karar alma ve çocuklarla anlaşmazlık çözümü yöntemleri üzerine hem Mutlu Keçi’de hem de BBOM okullarında farklı sorumluluklar aldım. Bu süreçte şiddetsiz iletişim, çocuk hakları, derin demokrasi ve sosyokrasi eğitimleri aldım. 2017-2018 yılları arasında Şiddetsiz İletişim Temel Eğitim Programı’nı tamamladım. 2017 yılından itibaren iki yıl Diyarbakır'da bir köy okulunda sınıf öğretmeni olarak çalışıp, uygulamalarımı derinleştirdim. Şu an Başka Bir Okul Mümkün Derneği'nin model geliştirme çalışmaları kapsamında katılımcı ve barışçıl öğrenme ortamları üzerine öğretmenlerle çalışıyor ve program geliştiriyorum. Bu yayınlardan bir tanesi olan Sınıf Çemberi Kılavuzu ile tüm okullarda her güne çember ile başlamasını, her çocuğun duygusal ve fiziksel güvenliğine katkıda bulunan bir sistem yaratmayı düşlüyorum. Kendimle, çocuklarla, yeryüzü ile barış içinde bir yaşam hayali kuruyorum ve bunun için çalışmaktan büyük keyif duyuyorum.

 

Gülesra Güllü

2010 yılında Van’da  sınıf öğretmeni olarak çalışmaya başladım. 2011-2013 yıllarında masal arşivlemeye ve Masal anlatıcılığı yapmaya başladım. Eğitim-Sen’de “Çocuk-Okul-Eğitim” ana başlıkları ile çalışmalar ve atölyeler düzenledim. 2015 yılında BBOM’un, Başka Öğretmen Mümkün projesi ile Çocuk Hakları, Demokratik Okul, Ekoloji, Şiddetsiz İletişim, Pozitif Disiplin, Derin Demokrasi ve Alternatif Eğitim Modelleri üzerine eğitimler aldım. BBOM Öğretmen Köyü kurucu ekibinde yer alarak köyün ilk başlangıç programlarına destek sundum. Şiddetsiz İletişim giriş eğitimleri ile yıllık eğitim programını tamamladım.Şiddetsiz İletişim  IIT (Uluslararası Yoğunlaştırılmış Eğitim) programı ile 2017'de Sura Hart'ın "Şefkatli Eğitmen/ No Fault Zone " çalışmasına ve Sosyokrasi eğitimine katıldım. 2018 yılında Diyarbakır’da Kültür Sanat çalışmaları yürüten Amidart topluluğunun kurucu ekibinde yer alarak burada masal çalışmalarımı devam ettirdim.2018-2020 dönemi İHD de Çocuk Hakları alanında faaliyet yürüttüm. 2020-2021 yıllarında Şİ mentörlük programı ile Vizyona Doğru Seferberlik programını tamamladım. Sivil Toplum Kurumlarına ve okullara Çocuk Haklarına dair atölyeler ve eğitimler düzenliyorum. Aynı zamanda 2016’dan beri yaşam dilim haline getirmek için çaba gösterdiğim Şiddetsiz İletişim Yönteminde derinleşmeye; toplumsal barışa da katkısı olması inancıyla çocuklarla ve yetişkinlerle bu dili buluşturmaya devam ediyorum. Şuan hem bir köy okulunda barışçıl ve katılımcı bir öğrenme ortamı için çabalarken hem de Diyarbakır’da kurulan  Barış İçin Kültürel Araştırmalar Derneği’nde çalışmalarıma devam etmekteyim.

 


İletişim için sosyal medya hesaplarımız: 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder