27 Şubat 2018 Salı

Özenç'in Şefkatli Eğitmen Günlüğü 17. Hafta

Sura Hart ne diyor?
Beden dili, "üzerine güç" veya "birlikte güç" kullanmak perspektifi ile mi konuştuğumuzu karşımızdakine geçirebilir.  
Öğrencilerinize karşı nasıl bir beden diliniz var? Beden diliniz iletişim halindeyken neler söylüyor?
Boyları ne kadar kısa olursa olsun, "birlikte güç" perspektifinden konuşmak istediğimizi çocuklara iletmek için, onlarla göz teması kurarak konuşabilelim diye, çömelebilir veya bir yere oturabiliriz. Bizden uzun boylu olan öğrencilerimizi de göz teması kurarak konuşabilelim diye oturmaya davet edebiliriz.  

Öğrencilerinizin sizinle etkileşim halinde olduklarında hangi sıklıkla yukarı baktıklarına dikkat edin
Ben ne düşünüyorum? 
‘’Üzerine güç’’ ve ‘’birlikte güç’’ üzerine bir süredir üzerine düşündüğüm kavramlar. Bunun beden  üzerindeki tezahürüne ise uzun zamandır dikkat ediyorum, önemsiyorum. Bu konuda daha fazla farkındalık geliştiğini düşünüyorum. Ancak bunun gücü kullanma ile ilişkisinin kurulması, güçlendirilmesi önemli.

Bu durumun ‘’konuşurken eğilmek gerek’’, ‘’ göz hizasında konuşmak önemli’’ gibi bir takım cümlelerden daha fazlasına ihtiyacı olduğunu düşünüyorum, göz gözeyken de üzerine güç kullanmak mümkün zira.

Aklıma, sevgili Bediz’in bu hafta ile ilgili önyazısı geldi. Okuduğumda içim yeşermişti, tatlı bir anımızı, Öğretmen Köyümüzü oluşturmaya çalıştığımız zamanları ‘’üzerine güç’’ ve ‘’birlikte güç’’ perspektifiyle ele alması zihnimde yeni pencereler açtı. (http://www.baskabirokulmumkun.net/sefkatli-egitmen-olmak-icin/)

Bir kısmını alıntılamak istiyorum. ‘’ Ben o kampta ve BBOM’daki hemen her varoluşumda “birlikte güç” kullanmayı deneyimledim, “birlikte güç” kullanmanın tadına vardım. Her deneyim beni çok büyüttü, geliştirdi, bir sonraki için güçlendirdi. “Üzerine güç” kullanıldığında her şeyin nasıl yabancılaşıp tatsızlaştığını, niyetle kopan bağlantının yıkıcı sonuçlarını gördüm.

Biz öğretmenler öyle şanslıyız ki sınıflarımızda, okullarımızda her gün bizi “birlikte güç” kullanmanın ustaları karşılıyor. Onların ustalıklarına kendimizi bırakarak yapacağımız gözlemlerle yaşayacağımız farkındalık eşsiz olacak. “Üzerine güç” kullanmaktan vazgeçtiğimiz her an neşeli öğrenmelerle dolu en güzel öğretmenlik anılarımıza yazılacak. ‘’

Öğretmen olarak çok şanslı olduğumu düşünüyorum ben de, birlikte gücü deneyimlediğimiz bir alanımız var çocuklarla. Bununla birlikte başka deneyimlerin de sınıfı zenginleştirdiğini düşünüyorum.

Birlikte güç perspektifini benimsemiş, barışçıl öğrenme ortamı deneyimleri, önce bana ilham veriyor, beni güçlendiriyor böylelikle çocuklarla paylaştığım alanları da dönüştürüyor.

Şükran doluyum, bu deneyimleri biriktirdiğim, bir çemberde yan yana geldiğim herkese.
Diyarbakır’da bir köy okulunun bir birinci sınıfında birlikte yaşıyoruz :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder