Sura Hart ne diyor?
Kendilerinden sınıf yaşamına aktif olarak katkıda bulunmaları
istendiğinde, öğrenciler genellikle hevesli katılımcılar olmaya meyillidirler.
Şiddetsiz İletişimin özünde karşılıklı anlaşmaya dayalı bir vizyon yaratmak
vardır.
Öğrencilerinizle birlikte geçirmek istediğiniz okul yılına dair bir
vizyon belirleyin. Bu vizyonu yazın. Resimlerini çizin. Vizyonla ilgili
konuşun. Ardından bu vizyonu ne tür davranışların destekleyeceği ile ilgili bir
grup anlaşması yapın. Anlaşmayı çocuklara imzalatın ve görebilecekleri bir yere
asın.
Ben ne düşünüyorum?
Çocuklarla çalışmaya başladığım ilk yıl amacım bahsedildiği gibi bir
"vizyon" oluşturmazken, bunu daha çok kendi amaçladıklarım üzerinden
yapabilmiştim. Zamanla bunu çocuklarla birlikte oluşturabilmenin daha kıymetli
ve etkili olduğunu gördüm.
İki başlangıç arasında oldukça fark vardı.
Çocuklar kendini sürecin aktif katılımcısı olarak gördüğünde ortaklaşmaya
dair çaba, olumlu yönde davranış değişikliği oluştu sınıf içi iletişim arttı.
Bu yüzden görüyorum ki şartlar ne olursa
olsun en temel şey çocukla bağ kurmak (şiddetsiz iletişim), dönemi planlarken
gidilecek yollardan haberdar olmak (vizyon belirlemek) ve bunun güvencesini
sağlamak (anlaşma).
Çocukların geribildirimleri neler?
Çocukların önceki yıl birbirlerini dinlemeye ve birlikte karar almaya
dair çok fazla yaşantılarının olmadığını gözlemledim. Çember ortamı, konuşma
nesnesi, birbirini sırayla dinleme yeni bir şey gibi geldi. Bu paylaşımın
onları heyecanlandırdığını gözlemledim.
Sonrası ile ilgili ne düşünüyorum?
Sonrası için çember zamanına farklı gündemlerle gelip bu vizyonu
adım adım oluşturmayı düşünüyorum. Daha bu haftadan ortaklaştığımız bazı
konular vardı. Anlaşmaya varmamız gereken bazı yaklaşımlar oldu. Bunları
birlikte çizip herkesin görebileceği bir yerde bulundurmak gerekiyor. Ara ara
da anlaşmalar üzerine konuşmak ve hatırlatmak faydalı olacaktır.
Ve paylaşımlarımızı kolaylaştırması
açısından "duygularını tanıma" "dinleme" başlıklarını
öncelikli tutup üzerine eğilmek, şiddetsiz iletişim pratikleri yapmak
istiyorum.
Kendimi nasıl değerlendiriyorum?

Bunu yaparken de bu dönemle çalışan
arkadaşlarımdan deneyim paylaşımı yapmasının süreci destekleyeceğini
düşünüyorum.
Görüyorum ki oyun olmayan bir şeyi yapmak
hepimiz için sıkıcı olacak. Bu süreci de bol bol oyunla geçirebilmenin zeminini
hazırlamak için daha çok araştırma yapmak gerekiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder