Kendilerinden sınıf yaşamına aktif olarak katkıda bulunmaları
istendiğinde, çocukların genellikle hevesli katılımcılar olmaya meyillidirler.
Şiddetsiz iletişimin özünde karşılıklı anlaşmaya dayalı bir vizyon yaratmak
vardır.
Çocuklarınızla birlikte
geçirmek istediğiniz okul yılına dair bir vizyon belirleyin.
Öğrenmek çocuklar için
sınıfa getirdikleri bir sürü ihtiyaçtan sadece biridir. İlişki tabanlı bir
sınıfta; güvenlik, güven, çocukların ve öğretmenlerin ihtiyaçları ve iletişim
biçimleri kullanılan müfredat için akademik konular kadar önemlidir. Sınıfta izlediğiniz müfredat bu değerleri nasıl
yansıtıyor? Kullandığınız müfredatta bu değerleri daha güçlü yansıtmaya
yarayacak değişiklikler yapmak ister misiniz?
Ben ne düşünüyorum?
Öncelikle çocuklarla buluştuğum için çok mutluyum. Ücretli öğretmenlik yaptığımdan benim için dönem daha geç başlıyor. Ancak şanslıyım ki aynı çocuklarlayım. Diyarbakır’ın Çınar ilçesinin Ovabağ köyünde, Ovabağ İlkokulu 2/B...
Öncelikle çocuklarla buluştuğum için çok mutluyum. Ücretli öğretmenlik yaptığımdan benim için dönem daha geç başlıyor. Ancak şanslıyım ki aynı çocuklarlayım. Diyarbakır’ın Çınar ilçesinin Ovabağ köyünde, Ovabağ İlkokulu 2/B...
Geçen
sene 30 hafta boyunca paylaştıklarıma neler eklenecek, blog nelerle dolacak,
nasıl geribildirimler alacağım? Bunları düşündükçe kalbim pır pır.
Vizyon
belirlemeyi önemsiyorum. Sonrasında yapacağımız her anlaşmanın zeminini
oluşturuyor. ‘’Şimdi bunu neden yapıyoruz?’’ sorusuna tutarlı bir cevap oluyor.
Benim içinse adeta bir pusula. Onlarca olasılıktan hangisi bana/bize yönümüzü
bulduracaksa onu seçiyoruz, yolda kaybolmuyoruz.
Vizyonu konuştukça birbirimizle kuracağımız ilişkinin niteliğinin
netleştiğini, sınıfta duygusal güvenliğin oluşmaya başladığını, çocukların katılımının
giderek arttığını fark
ediyorum. Çünkü öğrenme, ilişki gerektirir, kalp ile beynin birlikteliği ile
gerçekleşir.

Bu sene bizim sınıfımızın yeri değişti. Emek emek düzenlediğimiz sınıfımızda değil, okulun yanındaki prefabrik kısımdayız artık. Önceki sınıfımızda bir çember alanımız ve anlaşmalarımızın eklendiği panomuz vardı. Yeni sınıfımız, öncekininin üçte biri kadar, yeni, bir macera bizleri bekliyor.
Sınıfa
geldiğimde çocuklardan ilk duyduğum söz, ‘’Çemberi nerede yapacağız?’’ oldu.
Öyle sevindim ki! Çember şarkısını mırıldananlar, söz nesnesini soranlar, yeni
anlaşmalar için kağıt hazırlayanlar… O anları izlemek, gözlerimi dolduran bir
armağandı benim için. Meğer bir senede ne çok şey biriktirmişiz! Tekrar fark
ettim ki ilişkiyi ve onun niteliğini arttıran rutinler ne önemli bir ihtiyaç.
Niyetim
‘’birlikte yaşamak ve öğrenmek için nelere ihtiyaç duyuyoruz?’’ üzerine
konuşmaya başlamaktı ancak onlardan gelen gündemle, ‘’neden çember yapıyoruz?’’,’’sence
çember ne demek?’’ ile başladık.
Çember demek, birlikte olmak demek.”
“Çember, dinlemek, anlamak ve paylaşmak
demek.”
“Çember demek, görerek sevmek demek.”
“Çemberde, üzülmüş bir arkadaşımı
dinlemeyi seviyorum. Çember bitince o daha iyi oluyor.”
Sonrası ile ilgili
neler düşünüyorum?
Yeni sınıfımızı daha
işlevli kullanabilmek ve rutinlerimizi oluşturmak üzerine çalışacağım. Küçücük
sınıfta 25 kişi ile çember yapma denemeleri yapıyoruz şu sıralar, bunu
netleştirmeyi planlıyorum. Sonraki niyetim ise geçen seneden beri dillerinde
bir ‘’Barış sınıfı’’ sözü var, vizyonumuzun önemli bir kısmı, bunu ve birlikte
yaşarkenki ihtiyaçlarımızı görselleştirmek ve takip edilebilir bir materyale
dönüştürmek. Sabırsızlanıyorum!
Kendimi nasıl
değerlendiriyorum?
Yorgunluğumun üzerine
çıkan bir coşku ve kutlama var içimde, kaynağı Çocukla Barış
olarak üretimlerimizin bereketi, istikrarı ve bir öğrenme topluluğu olma
yolunda ısrarı… Yaz boyu, bu ilk haftayı yazarken hayal ettim kendimi, işte
geldi.
Gittikçe büyüyoruz ve
birlikte öğrenmek muhteşem bir şey!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder